Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Gruodžio 12-ąją dieną triukšmingai startavusiame aktualijų skyrelyje „Perla nemeluoja. Žinai geriau, branguti?“ šiuo metu jau… Grakščiai tariant, begalybė komentarų.
Įžanginio teksto pabaigoje žadėjau: „šiame skyrelyje kartą per savaitę ar dvi rinksime nusipelniusį reporterį, kuris bus pašlovintas, pakalbintas ir gal net gaus galimybę parašyti įrašą mano tinklaraščiui.“
Taigi. Pats metas vykdyti savo pažadą:) Nuo gruodžio 30-osios iki sausio 2-osios galėjote balsuoti už, jūsų manymu, perspektyviausią reporterį iš mano pasiūlytųjų.
Įdomiausia tai, kad netgi du komentatoriai – Valentinas ir Romas surinko po vienodą balų skaičių. Peršasi akivaizdi išvada, kad šį sykį reikės šlovinti ne vieną pilietį. Šlovinimai, hei! Ei, ura.
O bešlovindami, neužmirškit perskaityti minėtųjų komentatorių atsakymų į mano užduotus klausimus.
1. Tu ir tavo kolega komentatorius diskusijų apie aktualijas „Perla nemeluoja. Žinai geriau, branguti?“ skyrelyje vienbalsiai buvote išrinkti reporteriais, t.y. tais, kurie per kelias savaites iš –iolikos komentatorių aktyviausiai siūlėte temas diskusijoms. Kaip manai, kodėl vienų siūlymai sulaukia daugiau dėmesio, o kitų – mažiau?
Romas: Nepastebėjau, kad būčiau siūlęs temų. Dažniausiai sudalyvauju jau prasidėjusioje diskusijoje, nors gal kartais būna, kai nulūžta koks pasvarstymas šalia temos. Kodėl ne visi siūlymai diskutuoti sulaukia tiek pat dėmesio, aš nežinau. Lengvas atsakymas būtų: visi diskutuoja jiems įdomiomis temomis.
Valentinas: Manau, kad niekas rimtai ir nežiūrėjo už kokius nuveiktus darbus balsuoja. Balsavo remdamiesi bendru įspūdžiu apie komentatorių.
2. Internetiniame tarptautinių žodžių žodyne trumpas diskusijos apibrėžimas yra toks: „diskùsija [lot. discussio — tyrimas, nagrinėjimas], kurio nors klausimo, problemos viešas aptarimas, svarstymas susirinkime, spaudoje; ginčas.“ Ginčas lyg ir turėtų eiti tik po viešo svarstymo bei aptarimo. Bet kodėl retsykiais atrodo, kad viešojoje erdvėje pirmiausiai puolama kritikuoti nė neatsižvelgiant į pašnekovo nuomonę?
Romas: Sakyčiau, kad diskusija vyksta be taisyklių, kai taisyklės – neapibrėžtos. Viešoje erdvėje žmonės yrapriklausomi nuo viešosios nuomonės. Visuomenė jokio diskusijų scenarijaus nėra įteisinusi.
Valentinas: Kadangi aš dažniausiai tuo ir užsiimu, kad puolu kritikuoti neatsižvelgdamas į pašnekovo nuomonę, tai man atsakyti nesunku. Pradžioje užpyksti ant ko nors. Tada viskas, ką jis tau sako yra blogai, o jau tada ir galima užsipulti. Galų gale, kam rūpi to kito nuomonė?
3.Suformuluok savąjį diskusijos apibrėžimą.
Romas: Diskusija yra temos aptarimas, nuomonę paremiant argumentais.
Valentinas: Tu man bla, aš tau bla, mes abudu bla bla bla.
4. Gerai, čia nėra viskas taip jau rimta, bet vis tiek – kokia tavo nuomonė apie Lietuvos žiniasklaidą? Įsivaizduok, kad vieną rytą iš tiesų atsibundi žurnalistu. Ką darytum kitaip?
Romas: Didžioji Lietuvos žiniasklaidos dalis yra „biedna“ ir orientuota į skaitytojo (klausytojo, žiūrovo) poreikius, todėl negali būti labai aukštos kokybės. Atsibudęs žurnalistu, turėčiau arba dirbti darbdaviui, arba pasirinkti kitokią veiklos rūšį. Nepriimtina būtų gadinti kam nors gyvenimą ar sveikatą, neturint šimtaprocentinės informacijos. Būtų sunku, nes tikrai informacijai reikia laiko, pinigų ir „kieto stuburo“. Manau, kad dirbčiau duonai kasdieninei nesirinkdamas, o laisvalaikiu ieškočiau temų, rašyčiau ilgus straipsnius ir mėginčiau iškišti juos viešumon.
Valentinas: Apie žiniasklaidą galima kalbėti arba labai daug arba labai mažai. Pasakysiu mažai – deja, anekdotas „Ištekėjo prostitutė už žurnalisto ir nusileido iki jo lygio“ Lietuvoje žymiai dažniau yra tiesa, nei netiesa.
5.Dėkoju už pokalbį:)
Romas: Dėkoju, kad klausei:)
Šaltiniai: nuotrauka – www.freepicturesweb.com
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
bang sausio 6th, 2010, 8:04 pm
Priklauso nuo to, kuo pasireiškė kurstymas, ty tai gali būti bendrininkavimo rūšis arba savarankiškas nusikaltimas.
Šrekis sausio 6th, 2010, 8:08 pm
Ar niekas nepastebėjot, kad Ligita savo pakeistame prisistatyme prie žodžio nesivaržydami pridėjo žvaigždutę kurią paaiškino – „yra papildomų sąlygų:)”. Brangiausioji, maloniausioji tu mūsų ar gali skaitytojams ir komentuotojams išdėstyti tas papildomas sąlygas? Gal mes jų jau neatitiksim..
Susirūpinęs (rimtai)
nerijus sausio 6th, 2010, 8:14 pm
bang
Paklausiu kitaip ir lauksiu astaskymo ir į prieš tai pateiktą klausimą:
Kokią veiką priskirtumėt Seimo nariams?..
nerijus sausio 6th, 2010, 8:16 pm
Šreki
Kaži kaži kaip, nors nesu šio tinklaraščio autoritetas, bet šiandien perskaičiau ( nors anksčiau neskaitydavau ) šį „skyrelį”
bang sausio 6th, 2010, 9:18 pm
nerijau, nesuprantu ką turit omeny.
romas sausio 6th, 2010, 9:23 pm
bang, nerijus turi omenyje, kad viešai padėtas daiktas yra kurstymas vogti:)
Rolandas sausio 6th, 2010, 9:47 pm
Janutiene populistė, nuvylė…
Viskas aišku ir akivaizdu dėl „motinų bylos”.
Paimkime bet kurią bylą ir iš joje esančios medžiagos matysime, kad „nekaltosios” motinos pačios rašė pareiškimus Sodrai dėl motinystės išmokų, pačios motinos teikė bankų sąskaitas, į kurias Sodra pervedinėjo tas išmokas ir t.t. pan. Niekas už jas šių veiksmų neatliko.
O sumos nemenkos- apie 150 000 Lt vidutiniškai viena motinėlė nunešė per tuos pora metelių (čia įskaitant ir gimdymo atostogas).
Kitos veikė visai atvirai. Atiduodavo sąvo sąskaitų kodus jos firmų direktoriui, kuris visus iš Sodros byrėjusius pinigėlius ėmė sau, o dalį atiduodavo tai pačiai motinėlei grynais.
Nusikalstamos veikos epizodai aiškūs ir lengvai įrodomi. Aš jau nekalbu apie tai, kad atlyginimai buvo pakeliami tik keletą mėnesių prieš gimdymą, asmeniui, kuris net neturi reikiamos kvalifikacijos ir gebėjimų.
Tai, kad Janutiene Janutiene…
bang sausio 6th, 2010, 10:17 pm
„motinos pačios rašė pareiškimus Sodrai dėl motinystės išmokų, pačios motinos teikė bankų sąskaitas, į kurias Sodra pervedinėjo tas išmokas ir t.t. pan. Niekas už jas šių veiksmų neatliko”
„atlyginimai buvo pakeliami tik keletą mėnesių prieš gimdymą, asmeniui, kuris net neturi reikiamos kvalifikacijos ir gebėjimų”
Kurie iš išvardintų veiksmų yra drauždžiami BK (nusikalstami) ? Ar turi verslininkas derinti algos dydį ir keitimo momentą su teisėsaugos institucijomis ir kodėl ? Kodėl Sodra kreipėsi į teisėsaugą tik kai reikėjo mokėti išmokas ir tik pritrūkus pinigų, o ne iškart, kai gavo savo dalį nuo padidėjusios algos ?
. sausio 6th, 2010, 10:23 pm
Valentinai,
galima sakyti nieko nauja ten neradau, tik dar kelias niūrias detales, patvirtinančias tai, ką sakiau ir ką kartoju:
Mes stebėtinai vieningai kalam kiekvienas po savo cvieką į Antrosios Lietuvos respublikos grabą. Atominė elektrinė tik detalė, gyvybiškai svarbi, bet detalė.
Ir baisiausia, kad tie cviekai didžiausi ne praeity, o dabar- jaunimo (mūsų, ne kaimynų) mąstyme, kad ir : „Kvailiai visada pavydėjo gudresniems”
Va, tie gudresnieji ir prasuko savo biznius bei biznelius, be jokių skrupulų, perfrazuojant himno 1898 m. varianto tik vieną žodžio raidę į „s”:
Tegul dirba ant naudos tau
Ir žmonių gėrybės.
Pranašiški tie mažai žinomi žodžiai ar ką?
romas sausio 6th, 2010, 10:29 pm
Bang, tada ko nori iš mamų prokuratūra? Teisinė valdžia yra nepriklausoma ir gali visus pasiųsti nafik. Ir tada nuo ko ima reikalas persileisti, jei viskas yra ledas?
bang sausio 6th, 2010, 10:38 pm
Ko nori prokurorai ir nuo ko kažkas persileido, reikia klausti jų, o ne manęs
romas sausio 6th, 2010, 10:47 pm
Taške, nemanau, kad jaunoji karta yra kažkokia labiau sugedusi. Jaunimą tėvai auklėjo ir obuoliai nuo obels netoli nuriedėjo. Greičiausia prisimeni, ką prie socializmo reiškė sąvokos: moka gyventi, sukombinavo. Ir požiūris tada buvo į valdžią toks pats, kaip ir dabar. O kas prie socializmo mokė kokios nors moralės? Juk tada komunisto etikos kodeksas buvo suvokiamas kaip humoras, iš kurio juokiamasi niekam nematant. O su bažnyčia, reikia pripažinti, vis tik sistema visai sėkmingai kovojo. Dabar bažnyčia yra tik iškaba, o šventoji dvasia tikinčiųjų sielose taip ir neapsigyvena. Iš kur moralė, jei represinių struktūrų nėra pakankamai, o vidinės elgesio cenzūros jokios? O ar parašyti viskam įstatymus įmanoma? Račo bloge Maldeikienė šiandien labai gerai komentuoja, bet matosi, kad ne visi ją supranta, nes dažnas žmogus elementariai nebeskiria, kas yra blogai, panašiai kaip daltonikas nemato kai kurių spalvų.
. sausio 6th, 2010, 11:07 pm
Būtent – obuoliai… O tas komunizmo statytojo kodeksas toks panašus į dekalogą, tik kas iš to?
Tada susikombinuodavo (ne vogdavo!) Tar(y)bų Sąjungos sąskaita, nūnai prasuka verslą sąskaiton jau savo valstybės.
Skirtumas didyje – ana buvo didelė- šeštadalis planetos sausumos , Lietuva gi tik 65 tūkst. km2
Ligita sausio 6th, 2010, 11:08 pm
Brangiausias, maloniausias, Šreki, kai nusiteiksiu, galėsiu suformuluoti tas sąlygas
Taškai, o iš kur žinote ką mąsto jaunimas? Pagrįskite šį savo teiginį: „Ir baisiausia, kad tie cviekai didžiausi ne praeity, o dabar- jaunimo (mūsų, ne kaimynų) mąstyme, kad ir : “Kvailiai visada pavydėjo gudresniems”
Valentinas sausio 6th, 2010, 11:13 pm
Pagrindinis klausimas yra ne tai ar geros motinos. Klausimas yra kodėl prokuratūra organizuotai daro tokią žiaurią akciją dabar. Juk pagal tokią logiką dirbti buvo galima visada. Pavyzdžiui, visi žino, kad sekretorės atlyginimas Vilniuje yra 1500 – 2000, o buhalterės 2500 – 4000. Taigi, tereikia pasiimti iš Sodros sąrašą įmonių, kur sekretorės ir buhalterės uždirba minimumus ir pirmyn gaudyk ir teisk už vokelius. Taip galima susemti dešimtis tūkstančių įmonių. Kas jiems trukdė ar trukdo tai daryti? Kažkodėl aktyvumą ir principingumą pradėjo demonstruoti ant ką tik pagimdžiusių motinų.
Fredis* sausio 6th, 2010, 11:19 pm
Valentinai, pasiskaityk paskutinius A.Maldeikienės tekstus, gal ką nors ir suprasi…
Valentinas sausio 6th, 2010, 11:31 pm
Gal tiek to, yra įdomesnės lektūros. Kažkodėl neatsimenu principingos Maldeikienės pozicijos Pakso klausimu.
Rykite tas motinas, rykite. Pagaliau prokurorai kažką nuveikė.
. sausio 6th, 2010, 11:41 pm
Ligita, Tavo mąstymas – išimtis, patvirtinanti taisyklę
Ar ne kraupu- buvo žvakutės, dabar jau karsteliai. Žvakutės skirtos Paksui, kurio kaltė de jure rasta, bet karstelai ten, kur tikrai „susiskombinuota” iš savos valstybės… fe, šlykštu net aiškinti, lyg būtų nesuprantama savaime.
Valentinas sausio 6th, 2010, 11:41 pm
Vis dėl to perskaičiau tą jos straipsnį. Įprastinis krikščioniškas bla bla bla. Tačiau vieta apie Uspaskį patiko:pajamos virš 6mln litų, mokesčių sumokėta 0. Ką apie tai galvoja Račas?
romas sausio 6th, 2010, 11:42 pm
Valentinai, bang rašė, kad nieko joms nebus:) Ir esmė ne tame, o kad Janutienė pradėjo kažkuo kaltinti valdžią šiuo atveju. Kodėl tada galima ant seimo narių taip varyti dėl lėšų parlamentinei veiklai. Juk gali susijaudinti kas nors iš giminių ir dėl to susirgti, jų vaikus gali dėl to skriausti mokykloje, o parlamentarų žmonos galėjo net persileisti.
Valentinas sausio 7th, 2010, 12:02 am
Romai, aš ir negina motinų aferisčių. Klausimas yra kodėl prokuratūra daro tokią akciją dabar? Ar taip jie bando nuslėpti kitus dalykus, ar todėl, kad atrasti ir nubausti motiną yra nepalyginamai lengviau, nei energetikų ar teisėjų klano narį
romas sausio 7th, 2010, 12:13 am
Mūsų prokuratūra nelinkusi užsiimti viešojo intereso gynimu savo iniciatyva. Man atrodo, kad dar Dagys kreipėsi į prokuratūra, kai pastebėjo su kokia problema susiduria Sodra. Vistik 90 mln. nėra taip jau mažai, kai kalbam apie 5 mln nedavimą valdovų rūmams, o pvz. bedarbių verslui pradėti skiriam 90 000Lt. Sodra gi neprirenka mokesčių ir ją dengia biudžetas. Skaičiau straipsnį , pas mus ir su invalidumais yra tas pats. Lietuvoje turim 3,5 karto invalidų daugiau, nei Latvijoje.
. sausio 7th, 2010, 12:32 am
Privalėjo kreiptis net ne Dagys, o Mikaila.
bang sausio 7th, 2010, 12:39 am
Kartų problema yra senesnė net už bambančius ant jaunimo visiškus marazmatikus. Deja istorija liudija ne senių naudai. Oficialiai peikdami savo tarybinę jaunystės ir brandos aplinką, visgi emociškai dar gyvena jos tvaikelyje. Geras pavyzdys A.G. – potomstvennyj meliorator, kuriam dabartinė karta palyginti su tarybine – vagys ir žudikai, selfdemokratas, kuris painiojasi kartais vadindamas demokratu save, kitą kartą ragindamas demokratus išžudyti, vienas trijuose teisuolis – liudytojas, prokuroras ir teisėjas, kuriam protestuojančios mamos – vagių vilkstinė. Tokie tipeliai viską pamatuoja taip, kaip jiems tuo metu naudinga ar kaip jims tuo mometu pasivaidena. Vienu atveju būtina rasti kaltę de jure, kitu – taip suprantama savaime, kad net šlykštu aiškinti.
Kaip kažkas čia ar greta minėjo būdingą bambėjimą apie Ladsbergio išvogtus kolūkius tuo pačiu ardant ir vagiant kolūkio pastatų plytas.
romas sausio 7th, 2010, 12:41 am
Tauta dar nesuprato, ką turėjo omenyje Grybauskaitė sakydama, kad Sodrai reikalinga reforma Račas kažkada nusistebėjo, kad gavusių Sodros išmokas per metus Lietuvoje yra virš 2mln.
Valentinas sausio 7th, 2010, 6:30 am
Romas teisingai pastebėjo apie invalidus. Tokią pačią akciją nukreiptą prieš „dirbtinį” invalido pašalpos gavimą galima paleisti bet kurią minutę ir tikrai surasi labai daug. Tačiau jų neliečiame, o puolame ką tik pagimdžiusias motinas.
Arba, Maldeikienės mėgstami turtuoliai, nemokantys mokesčių. Iš esmės ta pati schema: valstybė suteikė įstatymo spragą, kad piliečiai pasidarytų daugiau pinigų. Ponai turtuoliai daro pinigus nejausdami gėdos ir sąžinės, tačiau „vsio zakonno”. Identiška motinoms situacija, tik kažkodėl puolamos motinos, o ne turtuoliai.
nerijus sausio 7th, 2010, 10:03 am
bang
Iš dalies atsakėti į klausimus…
Bet…
Kas gresia žmogui ar žmonių grupei, kuri tyčia/ iš išskaičiavimo/ naudos kurstė ar kitaip veikė žmogų ar žmonių grupę daryti nusikalstamą veiką?..
p.s.
gerbiamieji.
Jei nebūtų sunkmečio, tai nebūtų problemų nei su seimūnų auto, nei su mamyčių pinigėliais…
Tik, kokios sumos gresia Valstybei, kai bylos bus laimėtos?..
Ar kas paskaičiavo?..
Suprantu prokurorus- jiems duota pastaba: FAS!!!
Jie vykdo savo darbą/ pareigą ir tiek…
O kaltieji toliau kurpia įstatymus…
Su vienu iš jų sutinku ( respect konservatroiams )- įmonių automobilių, naudojamų savo reikmėms, apmokestinimas!!!
nerijus sausio 7th, 2010, 10:06 am
Norisi paminėti, kad latviai nusitaikė ir į nuomojamus butus. Jų apie 15. 000 ir tikėtina, kad jie nuomojami nelegaliai.
Tikiu, kad tai bus daroma ir Lietuvoje, ir greitu laiku…
romas sausio 7th, 2010, 10:14 am
Valentinai, invalidumo pensijas gauna apie 8proc. rinkėjų. Tai yra žymiai daugiau, nei reikalinga riba papulti į seimą. O turint omenyje, kad invalidumą žmogus ne pats sau pasiskyrė, tai tų rinkėjų dar daugiau pasidaro:) Nors nebūtinai tai yra sukčiavimas. Gal Lietuvoje galima tapti invalidu dėl chroniškos slogos.
Šrekis sausio 7th, 2010, 10:23 am
Apie mamas. Keli šrekiniai pastebėjimai. Gerai būtų, labai gerai būtų, kad kiekvienas prieš paskleidžiant viešai savus pamąstymus šia tema pasiaiškintų – mano aplinkoje (šeimos, giminių, draugų, kaimynų ir t.t.) tarpe nėra ar yra tokių mamų kurios tarkim pasinaudojo skyle įstatyme ir seimūnų galvose.
Būtų šioks toks aiškumas. O dabar vieni mušasi į krūtinę kaip blogai, kiti kaip ne blogai. Įtariu, kad didžiosios dalies diskutuotojų vedami asmeninio suinteresuotumo ir galvoja apie konkretų ar konkrečias mamas. Skiriasi tik, kad vienos pasinaudojo, kitos arba dar negimdė ar jau pagimdė, ar tiesiog buvo sąžiningos.
Taigi mano aplinkoje yra tokių kurios tuo pasinaudojo, bet, kas įdomiausia aš su jomis nedraugauja ir noriu, kad jas baustų. Jas kaip tyčia greičiausiai ir nebaus. Nebaus nes per daug turi reikiamų pažįstamų toje pačioje prokuratūroje. Netgi to neslepia ir atvirai tą dėsto.
Taigi 2. Mano asmeninė nuomonė, pasistengsiu atitrūkt nuo savo situacijos. Sukčiavimas yra sukčiavimas. Tačiau kaip kažkada esu rašęs tuo pačiu žodžiu lietuvių kalboje vadinamas veiksmas – vagystė, kai pavagiama bandelė ar batonas kai žmogus alkanas ir pavagiami milijonai ar milijardai, nes tiesiog norisi turėti daugiau. Taip ir čia. Yra kas susikombinavo kelis papildomus šimtus litų, yra tokia E.Jackaitė kuri yra gyvas pasityčiojimas iš skurstančių žmonių.
Beje yra šalių kuriose visi gimstantys tos šalies piliečiai prieš valstybę lygūs, nepriklausomai nuo tėvų padėties. Visos išmokos yra vienodos. Taip Lietuvoje nebus. Per daug pas mus įtakingi vidutiniai ir vidutinesni.
romas sausio 7th, 2010, 10:39 am
Šreki, diferenciacija ir turi būti. Negimdys šiek tiek labiau išsilavinusios mamos, jei negalės išlaikyti savo būsto ir automobilio motinystės atostogų metu. Jos ir taip nelabai ryžtasi dėl grėsmės karjerai. Gal būt, tai neturi būti tokios išmokos, kaip buvusi alga, bet skirtumas turi būti. Reikia kažką daryti su lopšeliais. Gal tikrai motinystės atostogos yra per ilgos. Bet tai kainuotų valstybei dar daugiau. Ir galų gale, reiktų motinytės išmokas mokėti iš biudžeto. Aš manau, kad sodros mokestį atitinkamai galima mažinti, bet reiktų surišti pajamų mokestį su nepilnamečių arba studijuojančių vaikų turėjimu. Dabartinės mokesčių lengvatos yra juokai. Iš kitos pusės, neturintieji ir nenorintieji turėti vaikų, tegul susimoka už tą laikotarpį, kai svetimi vaikai kurs BVP, o jie bus seni.
. sausio 7th, 2010, 10:39 am
Jauna mama „susikombinavusi” kelių tūkstančių išmokas ir sostinės meras, sumokėjęs niekingą sumą nuo savo pajamų – abu įkalė po savo cvieką. .Abiem padėjo įstatymdaviai, ko gero sąmoningai palikę landas, o jei ir dėl nekompetencijos- tai vis tiek- vėl savo cviekas. Didelis -”jėzusinis” – kokių 12 colių…
Signatarų sūnelis, pasidaręs kelių milijonų biznelį ir vienu ypu padaręs savo šalį gūdžia provincija…
Stebėtinai vieningi savo kumietišku mąstymu.
„Vsio zakonno”, konstitucinės garantijos, geri advokatai, atrandą šimtus kelių, kaip išvengti atsakomybės, net sugebantys kompensaciją už tą kaltę užkelti ant visų mūsų pečių….
Iš valstybinio darbo išvarytas niekadėjas gauna kompensacijas, apie kurias tos mamos net svajot neišdrįstų….Atstatydintas ministras tampa seimo komiteto pirmininku …
Kiek tas galėjo tęstis, už kelių metų – baigsis ES srautai, reiks pirktis kokį „Fantomą”, reiks grąžinti skolas, o skolintis iš kur?
Net jaunimo tarpe jau atsiranda vertinančių baltarusius kitaip, negu dera ES nariams. (.
Kas laukia – LITBELAS?
Kaip gelbėti(s)? Revoliuciniais tribunolais?
nerijus sausio 7th, 2010, 10:41 am
Šreki
10 balų
sutinku su Jumis 99,99 proc.
bausti negalima pasigailėti
moralė lygi pinigų kiekiui
Tokia ta demokratija. Toks tas kapitalizmas- tu man netrugdai, o aš tau
Taip pat turiu pažįstamų, kurie tuo pasinaudojo, bet…
Mano nuomonė nuo to nesikeičia.
Nubausti nenubaus, nes nėra pagrindo ( nebent, vienetiniai atvejai ).
Mes ( mūsų šeima ) šiuo straipsniu nepasinaudojome ir net nesiruošėme nors tam buvo visos gaimybės. Man vaikai reikalingi ne pinigams nešti, o tam, kad jie vaikai
. sausio 7th, 2010, 10:53 am
P.S. Diktatoriškos valstybės, kur pamintos visos žmogaus teisės, milicijos „bezpriedielas”, tą triūbija gi ne seniai, o jaunimas:
.htetepe://www.youtube.com/watch?v=XgIALyAMnMM&NR=1
Šrekis sausio 7th, 2010, 10:54 am
Romai, jaučio kakutė. Vaikai planuojami dėl šeimos. Jeigu kam nors karjera, paskola ar dar kas nors svarbiau už vaikus tegu ir neplanuoja tų vaikų. Bent jau neapgaudinėja valstybės. Valstybei neturi būti įdomios pilietės paskolinės ar karjerinės problemos. Kai valstybei nerūpės kaip ir normaliose valstybėse atsiras auklių, spec. darželių ir kitų paslaugų infrastruktūra. Pasiturintys žmonės gali (kas ir dabar vyksta) pasinaudoti specialistų paslaugomis. Ir nebūtina 2 metus sėdėti namuose.
romas sausio 7th, 2010, 11:05 am
Taške, nereikėtų dėti lygybės ženklo tarp Vilniaus mero, kuris nieko iš biudžeto ir Sodros nepaėmė, ir mamų, kurios įsidarbino individualioje įmonėje direktorėmis su 6000 ir net 15 000 alga trims mėnesiams staiga. Jei toliau kalbėsim apie merą, tai gal padidinkime patentų mokesčius arba padidinkime mokesčius už privataus NT nuomą? Bet juk visi rėkia, kad smulkų verslą smaugia, ir eina kulti seimui langų. Meras gi naudojasi tomis pačiomis taisyklėmis, kaip ir tie, kur langus kūlė. Kodėl vienam sekasi per gerai, o kitam per blogai? Gal tada įveskim įstatymą, kad visiems nesisektų. Negalima smulkaus verslo užlaužti labiau vien todėl, kad vienas kitas gerai iš to uždirba. Negi geriau yra mokėti pašalpas bedarbiams?
Šrekis sausio 7th, 2010, 11:12 am
Nerijau, o jau turėsit? Ta prasme vaikų
romas sausio 7th, 2010, 11:21 am
Šreki, aš kalbu ne apie pasiturinčias mamas, o apie išsilavinusias. Pasiturintis yra labai apvali sąvoka. Lietuvoje absoliučiai didžioji dalis gauna apie nuo minimumo iki 1500 į rankas. Jei žmogus ilgai siekia mokslo ir iš karto įsidarbina už 2500 -3000 Lt į rankas, ar jis jau yra buožė, kurį verta būtų išbuožinti? Juk nebūtinai jos tėvai yra turtingi ir ji viską gyvenime turi. Ar būtų paskatinimas eiti motinystės atostogų, jei tokiai mamai pradėtų mokėti minimalios algos pašalpą? Tokia pašalpa tiktai gali nedengti net vieno kambario buto mėnesinės įmokos bankui. Ar tokios mamos turi gimdyti 40-ies metų? O kodėl jos turėtų mokėti į Sodrą daugiau, nei moka tie, kurie gauna minimumą? O pensijos tada kaip? Gal tada irgi mokam visiems vidutinę pensiją, nes turtingesni gali prisidurti iš santaupų.
. sausio 7th, 2010, 11:29 am
Romai, ne apie ženklą = kalba. Apie stebėtiną vieningumą. Tai taisyklė, kuri pražudė II-ąją LR.
Bet kiekviena taisyklė turi turėti išimčių…Ilgai galvojau, sunku rasti…
Pradedant pačiomis viršūnėmis -AMB ir VL, viduriuku ir apačiomis…
Deja, iš gausybių gausybės radau gal vieną – šviesaus atminimo plkn.Pociūną.
romas sausio 7th, 2010, 11:42 am
Taške, bet jei pats būtum užsiėmęs bizniu prie socdemų valdžios, irgi būtum rinkęsis pačią mažiausiai rizikingą ir pelningiausią formą tam bizniui padaryti. Pasirenki pvz. verslo liudijimą ir staiga uždirbi tiek, kiek net nesitikėjai. Ir kokiu gi būdu tai, ko nesitikėjai, tu atiduotum valstybei? Valstybė renka tik mokesčius, o paaukoti galėtum tik kokiai nors ligoninei, kur vyriausias daktaras ir taip atridas už ligoninės plastmasinius langus krauna į kišenę. Aišku, aš čia juokauju, nes mokantis padaryti biznį padarys visada daugiau pinigų už tą, kuris turkiškais stanikais Gariūnuose prekiauja. Ir reikia tada valstybei rinktis – arba tegul niekas neprekiauja Gariųnuose ir tuo pačiu Navickas su Šedžium neuždirba nepadoriai daug, arba paliekam kaip yra.
romas sausio 7th, 2010, 11:53 am
Taške, pagalvojau, kad nesugebėjau tiksliai pasakyti:) Kas yra moralė, reikia visuomenei susitarti. Galima susitarti, kad užsiimti verslu yra amoralu, nes bet kuris verslas ir bet kuria forma gali būti labai nuostolingas ir pasakiškai pelningas. Sakykim, aš buvau įžvalgus ir nusipirkau aukso arba kokio nors titano, kuris per pusmetį pabrango, ir praturtėjau per pusmetį du kartus. Ar aš buvau amoralus? O kaip su butu? Nusipirkau butą už 10 000 USD senamiestyje kapitalizmo aušroje, o prieš krizę pardaviau už 1mln. litų. Ar teisėtai operuoju 960 000 litų? O jei privatizavau tą butą už čekius, nes gyvenau senamiestyje?
Šrekis sausio 7th, 2010, 11:57 am
Romai, tai tik kraštutinumai kuriais dangstoma realybė. Kraštuose visada yra individualios unikalios situacijos, kalbėkime apie pagrindinę masę.
NT apskritai palikime ramybėje. Kam kiek užtenka apspręsta burbulinės psichozės. Kol kas. Bet padėtis taisosi.
Esmė, kad mūsų valstybė yra tokia kokia yra ir turi ribotas pinigines galimybes. Pats apie tai kalbi. Taigi žiauriai skurstančiuosius turime remti, o visiems kitiems lygios kompensacijos (ne pensijos, nemaišyti). O toliau kiek žmogus užsidirba tiek ir turi. Dabar gi neturtinga valstybė remia turtingesnes mamas. Ne šiaip remia, bet remia ties idiotizmo riba. 2 metai ir su nerealiomis sumomis. Dar ir sudarė sąlygas sukčiauti. Idiotizmas kvadratu. Iš pirmo žvilgsnio. Atidžiau pasižiūrėjus tas vadinamasis vidutinis sluoksnis ir toliau skurdina skurdžiausius ir sudaro sąlygas valstybės biudžeto sąskaita sau pačiam turtėti. Beje kas Lietuvoje vidutinis sluoksnis? Tai ne 2 tūkst. litų algos gaunantys, tai bent jau 4-5 tūkst. litų uždirbantys ir dar papildomai prisidedantys per visokius patentus, kyšius, mokesčių vengimus ir t.t.
Su šia įstatymo spraga tai apskritai juokingai gavosi. Matyt Seimo nariai galvoja, kad tamsioji tautos dalis per durna, kad suprast kaip galima pasinaudoti. Gavosi taip, kad jau netokia ir tamsi. Dabar kažką daryt reikia. Ypatingai pedofilijos bylų fone.
nerijus sausio 7th, 2010, 11:58 am
Šreki
Laukiam laukiam…Kitą met
. sausio 7th, 2010, 12:09 pm
Būti turtingu – ne gėda. Gėda tais turtais puikuotis … nepasidalinant (per fondus, labdaras etc) su kitais.
Įkurčiau kokį nors originalų fondą – kokių seklių:
* tikrai gaudančių žulikus,
*sveikinantį su ferariu įsigijimu ir tuo pačiu skelbiant apie to savininko labdarą, taip priverčiant, kad tokia būtų
*kaip nepavirsti tuo drakonu iš žinomos vietnamiečių pasakos pačiam.
Per vėlu.Deja.
Šrekis sausio 7th, 2010, 12:21 pm
Nerijau, šaunuoliai!
. sausio 7th, 2010, 12:43 pm
Kaip sako ir už šiaudo kartais tenka griebtis… gal nėr taip blogai – esam 25 -ti.
Va, tik ekonomika ne kas:
„Beje, „International Living“ nuomone, Lietuvos ekonomikos būklė, nors ir labai žema, yra geresnė nei Estijos (ši surinko 44 balus) bei Latvijos (40 balų), tačiau prastesnė už Baltarusijos (50 balų), Lenkijos (52 balai), Rusijos (53 balai).”
Verta pasiskaityti, net studijuoti, toks balzamas ant širdies…
.ttp://www.alfa.lt/straipsnis/10307997/?Tyrimas..Lietuva..tarp.25.pasaulio.valstybiu..kuriose.geriausia.gyventi..papildyta.=201
romas sausio 7th, 2010, 12:54 pm
Šreki, neteisingai suvoki Lietuvos socialinę sudėtį. Gaunančių „ant popieriaus” virš 3500 Lietuvoje 2007m. buvo 10.6 proc., o 2008m. 15.1 proc., gaunančių „ant popieriaus” daugiau nei 2500 Lt (čia apima visus iki pat didžiausio atlyginimo) 2007m. buvo 24 proc., o 2008m. 33.6 proc. Naujesnių duomenų nėra, bet skaičiai dabar yra tarpe tarp skaičių 2007 ir 2008 metais. Į tuos, ką tu vadini vidutine klase, reiktų įtraukti dar ir gaunančius daugiau kaip 1500 „ant popieriaus” ir kad būtų dar ir turtingieji, reiktų atimti gaunančius virš 5500 ant popieriaus. Tada ši darbuotojų masė sudarytų apie pusę visų dirbančiųjų. Kiek gi yra tų labai turtingų (gaunančių virš 5500 ant popieriaus)? Pasirodo, jų yra apie tarp 3 – 4 procentų, kas yra apie 35 000 dirbančiųjų. Reikia neužmiršti, kad dar yra ir bedarbių bei pensininkų. Reikia įsivaizduoti, kaip reikia tiems 35 000 pasidalinti su likusiais, kad Lietuvoje žmonės liktų laimingi. Dabar vidutinis atlyginimas yra apie 2142 „ant popieriaus” arba 1665 į rankas. Mažiau už vidutinį atlyginimą gauna daugiau nei pusė dirbančiųjų, o beveik 40proc. gauna iki 1500 ant popieriaus.
Šrekis sausio 7th, 2010, 3:07 pm
Romai, viską ką surašei yra apie tai kas „ant popieriaus”. Nesame maži vaikai. Suprantame, kad pajamos ir atlyginimas „ant popieriaus” kartais skiriasi n kartų. Ir nebūtinai dėl vokelio. Tų vokelių gali būti ne vienas. O ir visokia natūrinė nauda ir t.t.
romas sausio 7th, 2010, 3:59 pm
Šreki, šešėliui paskaičiuoti irgi yra modeliai (pagal prekybos apyvartas, elektros sunaudojimą). Tas šešėlis nėra toks didelis pinigų prasme. O jei jis išnyktų, tai dalis gaunančių minimumą, gal gautų kokiais 500Lt. vidutiniškai į rankas daugiau. Kas dirba su patentais, juk kaip gaunantys atlyginimą yra neskaičiuojami. Gerai būtų, kad su verslo liudijimais dirbtų visi, kurie šiandien yra bedarbiai – problemų tikrai būtų mažiau, nežiūrint, kad mokesčių labai ir nepribyrėtų.
nerijus sausio 9th, 2010, 12:45 am
romai
nuoširdžiai gailiusi, kad savo balus atidaviau Valentinui. Jūs jų labiau nusipelnėte dėl savo nuoširdumo, atsakydamas į Ligitos klausimus. Pagarba Jums už jūsų protą ir rašymo gebą. Tai norėjau parašyti senai, bet niekaip neprisiruošdavau