Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Pastarosiom dienom nutariau, kad niekas manęs nebemyli – praeiviai kažkur bėga taip, kad nė vieno nepaveju, noriu perskaityti tiek daug knygų, o paroj tik 24 h, tinklaraščio lankytojai nesiunčia kūrinių konkursui „Man reikia dramblio“, katė pradėjo kone kasdien šliaužioti per grindis ir miaukti kaip mėnesį nevalgius, sugedo telefono ausinukai, o naujųjų kokybė tokia, kad, rodos, klausausi tiesioginės transliacijos iš skardinės dugno (doh, pardavėja buvo šventai įsitikinus, jog aš brangesnių nepirksiu, tai originalo net netraukė iš vitrinos://), negana to, kitą savaitę mama lekia į Italiją ir, žinoma, manęs neima. Kur teisybė?! Kur visas šio pasaulio gėris ir tyrumas?
Ech, gerai, kad laiku supratau, jog kažkas visvien turi būt kalčiausias. Taigi – tiriančiai perskrodžiau savo kambarį ir ką… Žvilgsnis užkliuvo už JO… Senovinio televizoriaus „Šilelis“. Stovi sau neveikiantis ir šaiposi iš manęs. Gerai, garsas jame yra, bet vaizdo, išskyrus taškuotas linijas, nerasi.
Atsimenu praėjusiais metais baisiausiai norėjau per jį pažiūrėti Euroviziją, nors ir nugalėtojas buvo aiškus iš anksto (taip taip, tas pats gražuoliukas Bima Dilanas, tfu, Dima Bilanas), bet ką jūs manot – dieną lyg ir rodė, bet daugmaž 22 h nutarė išeit atostogų. Ir kaip išėjo, tai iki šiol nebegrįžta. Kur link suku – noriu atsikratyti šiuo senu „kledaru“ sukeliančiu man vis dažnėjančius nevaldomo pakvaišimo procesus.
Susigundykit, dovanoju nemokamai!=) Tarybiniais laikais jo kaina buvo 208 rubliai (užrašyta ant užpakalinės dalies). Be to, yra netgi dvi antenos – nusiimanti apvali bei susitraukianti – išsitraukianti ilga. Kodėl šitaip? Čia toks specialus mechanizmas;)) Žemiau galit patys apžiūrėt ypatingąją dovaną. Pridėčiau autografą ir saldų bučinį į žandą.
O šiaip – aš labai labai nervinuos. Šį įrašą jums rašau naktį, bet žinau, kad pabudus, popiet, turėsiu pėdinti į Lietuvos Žurnalistikos Centrą. Vyks praktikų gynimas ir diplomų įteikimas. Dievulėliau. Turėsiu gintis, o mano galvoj mintys užsiblokuoja tada, kai jų labiausiai reikia. Žodžiu… Jei rytoj (šiandien) nesulauksit nei vieno mano komentaro, žinokit, kad aš miriau!:OOO
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
Fredis* balandžio 24th, 2009, 3:36 pm
Muse, labas, šis ginčas man įdomus šiuo aspektu: socialistai, o toks Račas ir yra, budriai sergi, kad dešinieji nevykdytų „raganų medžioklės”, prisimena žmogaus teises ir Strasbūro tesimą (labai sveikintina), kažkodėl mano, kad gali būti įvesta fašistinė (?) diktatūra, prisimenu kaip žurnalistas V.Matulevičius „Kranto” laidoje fanatiškai klykė: – diktatūtra, diktaūra, mums gresia diktatūra ! atrodė, kad tuoj per langą iššoks pamatęs Vagnorių, komentatorius „austras” moksliškai pagrindė parlamentarės Bilotaitės prigimtinį ryšį su komjaunimu, o viso labo gvildenama labai subtili, kantrybės ir visų supratimo reikalaujanti liustracijos procedūra. Visų niuansų nežinau, bet šaunu, kad kažkas daroma šioje srityje, kad prasideda judesys. Paralelė – panašiai norime, kad būtų veiksmas išardant LEO bendrovę ir panaikinti padarinius susijusius su ja. Juk neapkaltinsi valdančios daugumos, kad prasideda priešrinkiminės kovos, kad žaidžiama „rusiška” korta. Račas su keliais pakalikais labai vienišas šiame fronte savo tinklarašty. Neįvertina to fakto, kad net amžini užkietėję viskam opozicionieriai paksistai irgi prieš KGB. Man nei šilta, nei šalta kaip čia viskas baigsis, įdomus pats procesas kaip rangosi oponuojanti pusė, kokius argumentus traukia iš kišenės. Kolkas – seniena, nieko naujo …
Musė balandžio 24th, 2009, 3:44 pm
Fredi, galėtum nesimaivyti ir ateiti padiskutuoti. O tai aš jau vos patempiu viena, ta paksistų armija vis dauginasi, darosi sunku kvėpuoti
Man rimtai trūksta tavo argumentų, nes aš kartais tiesiog neturiu laiko pasėdėti pagalvoti, parašau bele ką paviršutiniškai. Vakar nebuvau Lietuvoj, tai porą temų apskritai praleidau, nesužiūrėjau, ar ten viskas tvarkoj, apleidau savo pareigas:))
Fredis* balandžio 24th, 2009, 3:52 pm
aš „užbanintas” ir net padarydamas prielaidą, kad man visi keliai atviri – 26-to asmens tinklarašty parašti žodį dreba rankos, norisi sublizgėti prieš garbią tinklaraščio publiką intelektu, sąmoju ir erudicija, tačiau esu tik bukas ligonis, paleistas iš psichiatrinės, pilnas kompleksų (nepilavertiškumo, dėmesio stokos ir t.t.).
Džiugu, kad nors čia tu mane aplankai …
Smagu turėti nuoširdžių, gerų draugų … tai mane paguodžia, suteikia stiprybės, suteikia jėgų kabintis į šį žvėriškai nesvetingą ir žiaurų pasulį, kuriame vyrauja džiunglių įstatymai …
Indrė balandžio 24th, 2009, 4:03 pm
Turėjau ir aš savo kambary „Šilelį”, bet kadangi jis nieko netransliavo, tai iki tol, kol visai nieko neberodė, naudojau jį kaip prie tv prijungiamą žaidimų automatą!
P.S – Tavo mama į Italiją? ;oo Būčiau ir aš užsiprašiusi kartu, bet jei jau ir tavęs neima :OO
Valentinas balandžio 24th, 2009, 5:05 pm
Ligita,
Sukoncentruok visas savo blogas mintis, ypač apie Fredį ir nukreipk tą koncentratą į šį teliką. Tada mesk tą televizorių į sieną ir išgirsk kaip sprogsta jo sumautas kineskopas. Tai geriausia ką gali su juo padaryti.
Fredis* balandžio 24th, 2009, 5:14 pm
Yra problemėlė, nes neįmanoma sukoncentruoti to, ko nėra.
Ligita apie Fredį geros nuomonės, na prieštaringos, o intriguojančio ir įdomaus daikto taip lengvai neatsisakysi, nors jis nieko ir nerodo …
. balandžio 24th, 2009, 7:08 pm
Atsiprašau, bet SUSITAIKYMUI gal tiks muzikinis klasikinis trigrašis :
I veiksmas – beveik idilė, tad be komentaro:
http://www.youtube.com/watch?v=naOSGZ7BSG0
II veiksmas- maždaug 12:24 , įraše apie 1 minutė Svečiui, po to jau tik šeimininkės pastangos:
http://www.youtube.com/watch?v=SI3uMttoFhs
Ligita balandžio 24th, 2009, 9:16 pm
„Tetulė/April 24th, 2009, 2:21 pm/edit/Televizorius – dovana Ligitos seneliui nuo bendradarbių 40 – mečio proga. Tai buvo 1974 metais.” – štai ką parašė mano teta norėdama nutraukti jūsų vaidijamąsi, bet jos komentaras buvo kuriam laikui užlaikytas, tai tikriausiai nepastebėjot. Kaip manot kas gali tokio nutikti, kad niekada nekomentavęs žmogus nebeištveria?!!
……………………………………………………………………
Muse, jei pas mane nerandi normalių temų, tai nevaikščiok mano tinklaraštin ir nekomentuok po nenormaliomis – apie televizorius (Musė rašo: „Tau trūksta Musės dėmesio? Tai rašyk pas Račą normaliomis temomis, o ne apie televizorius, aš neturiu už ką tavęs girti..”). Visiškai tavęs nepasiilgsiu. O jeigu, vis dėlto, ką nors randi ir nori komentuoti, tai prašyčiau užčiaupk savo srėbtuvę ir rašyk be „kandžiojimų” man, nes šiaip ar taip, tai mano puslapis, o ne tavo kontora, ir taisyklė: „Kas labiau įgels, tas kietesnis” čia negalioja. Jei bandysi kažką tauzyti, jog turėjai omenyje, kad Fredis* nuėjęs pas Artūrą apie televizorius skiedžia, o tu taip svajoji iš jo sulaukt žvitresnio žodžio, tai, deja, turiu tave nuliūdinti – ką tik Artūro tinklaraštyje patikrinau ir artimiausioj temoj neradau nei vieno Fredžio komentaro, o juolabiau apie televizorius.
……………………………………………………………………
O visiems kitiems kam bent kiek įdomu kaip man šiandien pasisekė – gavau žurnalistikos profesinių studijų diplomą!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
……………………………………………………………………
R.Medini, kaip matai, jau galiu nusiraminti. Minėti Fredžio nė nereikėjo
Indre, Aurimai, o judu kažkuo panašūs – abu „Šilelius” žaidimams naudojot. Indre, dėl Italijos su tavim bus atskira kalba
Valentinai, intriguojantis pasiūlymas, bet va teta parašė, kad tai vos ne šeimos relikvija ir dabar nežinau ką daryti. Gal pasiūlyt kokiam nors aukcionui? x))
Taške, ačiū už muziką susitaikymui. SUSITAIKOM!
http://www.youtube.com/watch?v=58CJih1iYC0
Zita balandžio 24th, 2009, 9:39 pm
Sveikinu, Ligita. Na, kadangi aš vengiu žurnalistų, tai dabar jau rečiau čia kaišiosiu savo trigrašį
Bet dabar dar kai ką pasakysiu.
Aš jau kelintą kartą čia žvilgteliu, kad sužinot kaip jums sekės, bet kadangi čia vyko berniukų peštynės tai patylėjau.
Na Fredis ir Musė tai čia viskas aišku, bet mane jau stebina Artūras. vien po šiuo įrašu du atsiprašymai Ligitai. Mano manymu, supratus kad negražiai pasielgei ir atsiprašius daugiau jau nebederėtų taip pat pasielgti. Kantrybės, Artūrai, yra tokių, kurie labiau nei Fredis gali sunervint. Tai kas bus tada?
Ligita balandžio 24th, 2009, 9:46 pm
Zita, nesijaudinkit, diplomas manęs blogais keliais nenuves, nebent tik gerais x)) Dėkui už sveikinimą!
P.S. Labai prašyčiau kreipinius Artūrui ir pan. rašyti į atskirą skyrelį
Valentinas balandžio 24th, 2009, 9:56 pm
Ligita, o kurioje žurnalistikos srityje tu save matai ateityje?
Ligita balandžio 24th, 2009, 10:10 pm
Valentinai, kokiomis temomis (daugiausiai socialinėmis) siūliausi vienam internetiniam portalui rašyti, man atsakė, kad nėra taip lengva kaip aš įsivaizduoju. Bet gi niekada ir nemaniau, jog eisis it sviestu patepta, galėjo leist bent pabandyt, tačiau neklausk, nieko nepasakosiu
Žurnalistikos sritis? Man patinka tirti bei eksperimentuoti, nors kolkas ir nesimato
Iš vis po šiandienos truputėlį (net ne truputėlį) gavau smūgį į kaktą!!!
Apskritai man reikėtų charakterį grūdinti B)
Valentinas balandžio 24th, 2009, 10:49 pm
Rinkdamasi žurnalisto profesiją ar supratai, kad tai yra labai sunkus ir nedėkingas užsiėmimas? Juk gali būti vidutiniu vadybininku ir gyvenimas klostysis puikiai. Būti vidutiniu žurnalistu – reiškia būti niekuo.
Ligita balandžio 25th, 2009, 12:13 am
Žinoma, supratau. Tiesa, mano supratimas keitėsi palaipsniui – nuo pradinių klasių, kai pati su flomasteriais (=)) pagamindavau kokį laikraštuką ir įsivaizduodavau, kad čia labai nerealus mano leidinys, dar kelių tarpinių stotelių, iki dabar, kai rimčiau viską matau. Bet tas matymas… Kolkas daugiau tik teorinis, tai negaliu vadintis žinove x)
Musė balandžio 25th, 2009, 9:06 am
Fredi, tu matai, visas pasaulis prieš mus!
Artūras išmetė tave iš savo blog’o, Ligita meta mane iš savojo, tai kaip mums dabar dalintis išmintimi?
Mums reikia trečio blog’o, mums reikia naujo vado!!!
Fredis* balandžio 25th, 2009, 9:20 am
ko gero aš išeisiu atostogų … man nieko nereikia, aš viską turiu, o ko trūksta – pasiimu. Svarbiausia žinoti ko nori, ar ne taip?
. balandžio 25th, 2009, 11:04 am
SVEIKINIMAS proga: ” gavau žurnalistikos profesinių studijų diplomą!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
Ligita, lai Tave, kaip žurnalistę, visur ir visada sutinka šitaip:
http://www.youtube.com/watch?v=6QO21JCa7NA
Ligita balandžio 25th, 2009, 3:46 pm
Taške, o tu tai mane išlepinsi su tokia muzika, dar imsiu ir pasipūsiu
Ačiū už sveikinimą B))
. balandžio 25th, 2009, 6:08 pm
Nelepinu, bet turiu slaptą tikslą- bent vieną jaunutę žurnalistę nukreipti tikro (elitinio?) meno pusėn. Jeigu iš tikro perklausei tuos mano indėtus gabalus, gal kas išliks ir atskirsi ne tik supopsintą Vivaldį nuo Šopeno.
Tikiuos, * neužsigavo, dėl Bize „Karmen” uvertiūros su žonglieriumi… vietoje toreadoro.
O stipriausią žmogaus jausmą- pavydą muzikaliai, man atrodo, išreikštas žinomame motyve.
Verdžio „Aidos” motyvas trumputis, yra daug geresnių, bet žymiai ilgesnių įrašų.
Valentinas labai grėsmingai (žiauriai?), bet teisingai parašė :” Būti vidutiniu žurnalistu – reiškia būti niekuo.”
Todėl tiek daug ir rašau
Ligita balandžio 25th, 2009, 9:32 pm
Na, jeigu aš rašau, kad perklausiau, vadinasi ir perklausiau, šiaip sau neapsimetinėčiau ir nevarginčiau klaviatūros
Tiesa, dar nesu pakankamai išprususi, jog galėčiau išsamesnę savo nuomonę pateikti, bet nieko, daugiau tokių tavo muzikinių komentarų ir pamatysi, pasidarysiu specialistė
Tiesa, manau, kad būtų kolkas per drąsu mane žurnaliste vadinti.
Valentinas balandžio 25th, 2009, 10:11 pm
Trumpas interviu tapimo oficialia žurnaliste proga
1. Ar turi žurnalistinę sąžinę?
2. Ar yra žiniasklaidos priemonės arba redakotriai su kuriais niekada nesutiktum dirbti?
3. Be to, kad išmokai taisyklingai rašyti ir kirčiuoti ar išmokai ko nors, be ko negalėtum būti žurnaliste?
4. Ar žinai tokią ligą kaip žurnalistų didybės manija? Kaip manai ar esi jai atspari?
5. Jei rastum Artūrą Račą kompromituojančios medžiagos, ar ją spausdintum? Ar spausdintum kritikuojantį straipsnį apie kitą žurnalistą?
6. Apie ką parašytum geriausią pasaulyje straipsnį? Tokį, kad ne tik A.R. bet ir pasauliniai žurnalistikos asai net nesvajotų.
7. Jei būtum televizijos reporterė ir darytum reportažą apie nuskendusį kūdikį, ar prieitum prie jo močiutės ir paklaustum „ką dabar jaučiate”
8. Jei ateitų investuotojas ir sakytų: Ligita, kurk žurnalą. Viską apmoku. Koks tai būtų žurnalas?
9. Kokius tris klausimus per interviu užduotum Nijolei Pareigytei?
Ligita balandžio 26th, 2009, 2:41 am
O tu mane spraudi į kampą su tokiais savo klausimais
Gerai, atsakysiu, bet turėk omeny, kad rašomuoju momentu yra… Gūdus patamsis x))
1) Taip. Patarimas tau: venk tokių klausimų, į kuriuos pašnekovas galėtų atsakyti tik taip arba ne, jei tave domina sužinoti rūpima tema daugiau. Antraštės yra viena, interviu kita.
2) Taip.
3) Žurnalistui tikrai neužtenka tik taisyklingai rašyti ir kirčiuoti, nes jis tada bus… Protingas tik forma, ne turiniu. Tiesa, šis klausimas man dviprasmiškas, nes nelabai suprantu – kur išmokau? Savo fakultete ar kursuose? Kursuose mūsų to galima sakyti visai nemokino, tik trumpai supažindino, nors man, kaip filologei, to nelabai ir reikėjo. Beje, prašau, neminėk siaubingojo reiškinio, vadinamo kirčiavimu, vardo be reikalo!
Ko išmokau? Šiek tiek taisyklių. Deja, turiu pasakyti pati sau ko noriu toliau, todėl šis tavo klausimas kolkas liks nepilnai atsakytas.
4) Rimtai prisipažinsiu – nežinojau apie tokios ligos egzistavimą! x)) O kaip ji pasireiškia? Kokie simptomai? Šiaip ar taip, manau, kad didybės manijoms esu atspari, nes esu pasauly daug mačius, daug regėjus ir savo nuomonę šiuo klausimu turiu. Kitas variantas, kad kai kurie žmonės pradeda matyti didybės manijas tavyje vedami nežinia kokių tikslų.
5) Artūras tyras it šaltinio vanduo. Šiai dienai galiu pasakyti, kad nespausdinčiau. Dabar atrodysiu abejojanti, bet… Nors egzistuoja žurnalistinis solidarumas, bet šios profesijos atstovai vykdydami savo veiklą privalo remtis etika, pirmenybę teikti piliečių informavimui, ne nuomonės formavimui, neturi slėpti reklamos savo tekstuose, o jeigu tai pažeidžiama ir randami tą įrodantys faktai kritikuoti reikia, pavyzdžiui, savo asmeniniame tinklaraštyje.
6) Perskaitysi B)
7) Nenorėčiau daryti reportažo apie nuskendusį kūdikį…:// Kaip galėčiau eiti prie jo močiutės ir klausti tokių dalykų sunkią valandą? Nekenčiu „Srovių” laidos. Ją dar rodo?
8)) Visų pirma reikėjo klaust ne koks tai būtų žurnalas, o kokia būtų mano reakcija tokią pritrenkiančią žinią sužinojus. Apalpčiau… Atsigavusi skambinčiau visiems šeimynos nariams ir skelbčiau šią džiugią žinią, tada… Savaitei dingčiau iš ryšio zonos. Grįžusi sužinočiau, kad investuotojas pabėgo! Likčiau prie suskilusios geldos toliau svajoti.
O jeigu įvyktų didžiausias pasaulio stebuklas tikriausiai investuotojas pasigailėtų manimi susidomėjęs, nes būčiau labai bloga ir jo interesų bei norų nepaisyčiau. Susirinkčiau jo pajamas ir liepčiau nešdintis bei nekaišioti trigrašio į mano intensyvų kūrybinį procesą!
Gerai, ir vėl užsikliedėjau
Šiaip tai ties šiuo klausimu pasirodyčiau didelė naivuolė ir fantastė, tad pasakysiu tik tiek, kad mano žurnalo veikiausiai niekas neskaitytų, nes svajočiau apie teigiamą pliūpsnį, kuris niekam nereikalingas
9) Galėjai ir geresnį pašnekovą parinkti. Na ką, yra kaip yra…
a) Nijole, esi baigusi vadybą ir verslo administravimą, tačiau vaikystėje sukaisi tarp menų: mokeisi menų gimnazijoje, grojai pianinu, dainavai chore. Gal vadyba tau tėra puikus būdas užsidirbti pinigų, o iš tikrųjų viduje esi maištaujanti menininkė kada nors mus nustebinsianti pribloškiančiomis muzikinėmis simfonijomis ir duetais su garsiausiais pasaulio operos solistais? (cha cha, spėju po tokio klausimo būčiau išspirta pro duris)
b) Kiek sau leidi atvirauti per interviu bei fotosesijas nesibaimindama neigiamos artimųjų reakcijos?
c) Niekada nesvajojai gimti berniuku? Galėtum sau skusti barzdą, neplauti kojinių, vilioti merginas ir nė nereikėtų rūpintis, kad koks nors pašlemėkas nepadoriais gestais privers aplinkinius suabejoti skaidriu tavo pareigų igyjimu. Priešingai – pati galėtum draikytis ant scenos. Pripažink, tokia mintis visai gundo.
Uf, net perkaitau beatsakinėdama. Pirmas mano interviu viešojoje erdvėje
DDDD
Deja… Taip ramiai visko nepaliksiu, dabar tu man turėsi atsakyti, o jei atsakymai bus šaunūs, įdėsiu į savo tinklaraštį kaip pagrindinę dienos temą
Ligita balandžio 26th, 2009, 2:44 am
Interviu su komentatoriumi Valentinu.
1) Sveikas, Valentinai. Kur slypi optimizmo paslaptis? Kažkodėl, kad ir kiek tavo komentarų būčiau skaičiusi, dar niekada neatrodė, jog būtum įniršęs kaip bulius. Gal tu užsimaskavęs CŽV agentas?
2) Turi polinkį lažintis. Tikriausiai tu taip virtualiai mezgi pažintis, kurias planuoji sėkmingai perkelti į realų gyvenimą ir ten siūlyti savo kaip vadybininko paslaugas?
3) Tęsiant vadybininko temą… Esi teigęs: „Juk gali būti vidutiniu vadybininku ir gyvenimas klostysis puikiai. Būti vidutiniu žurnalistu – reiškia būti niekuo.“ Pagrįsk šį savo teiginį svariais argumentais.
4) Prieštaringai vertinamas Fredis* tave (ir ne tik) yra palaikęs žurnalistu Artūru Raču. Koks jausmas bent trumpam pasijusti kitu žmogumi?
5) Vieną dieną atsibundi ir… Pamatai, kad neaiškus kaukėtas tipas niokoja tavo fotoaparatą. Tavo reakcija.
6) Tiki šviesiu rytojumi? Tas baisusis žodis kri… Aš manau, kad mes tai ištversim. O tu? Gal rūsyje kaupi atsargas?
7) Paniūniuok šiuo metu ausyse skambančios dainos žodžius.
8)) Ir čia priėjo sausainis:)
Akivaizdu, kad man reikėtų pasimokyti glausčiau reikšti savo mintis x))))
Valentinas balandžio 26th, 2009, 11:35 am
Ligita, gal vakare atsakysiu.
Pakomentuosiu tavo atsakymus.
Tikėjausi, kad tau kils klausimas kas yra žurnalistinė sąžinė, suformuluosi jos apibrėžimą ir tada pasakysi, kad ją turi.
Šiaip iki galo nebuvau supratęs ką tokio gavai, kad dabar gali vadinti save žurnaliste. Dabar supratau, kad tai kažkokie kursai. Man įdomu yra pati žurnalistikos disciplina. Ji labai panaši į pedagogiką. Mokytojas iš vienos pusės turi būti savo dalyko specialistas, iš kitos pusės suprasti mokymo procesą. Žurnalistas iš vienos pusės turi gerai suprasti rašymo procesą, iš kitos pusės jis turi kažkurią sritį įsisavinti labai gerai ir profesionaliai. Išeina – jei tu nesi baigęs ekonomikos fakulteto, nebūsi geras ekonominėmis temomis rašantis žurnalistas, nes tiesiog nesuprasi ką rašai. Jei tu nesi baigęs žurnalistikos fakulteto, arba bent jau profesinių studijų kursų, tu vis dėlto gali būti geras ekonominis žurnalistas. Išeina, kam tada apskritai reikalinga žurnalistika kaip profesija ir žurfakas kaip mokymo įstaiga?
Jauni neapsiplunksnavę žurnalistai, apsvaigę nuo savo suvoktos galios keisti ir įtakoti žmonių likimus suserga didybės manija. Jei padalyvautum TV ir laikraštinių žurnalistų tusofkėse suprastum kas tai yra. Labai gerai tokį žurnalistą Simoną aktorius įkūnijo seriale Nekviesta meilė.
Tavo teiginys, kad būti vyru, reiškia neplauti kojinių yra šališkas ir seksistinis. Galėtum Fredžio atsiprašyti
Musė balandžio 26th, 2009, 11:38 am
Turiu ir aš keletą klausimų apie profesionaliąją žurnalistiką. Manau, jie liks retoriniais, bet visgi pabandysiu.
1. Kaip profesionalus žurnalistas turėtų reaguoti į kritiką? Sakykime, žurnalistas gauna pirmą kritišką komentarą (be keiksmažodžių ir asmeninių įžeidinėjimų) į savo straipsnį. Galimi atsakymo variantai:
a. apsiverkti
b. nusišauti
c. išplūsti komentatorių ir išvaryti iš savo blog’o
d. šmaikščiai atsikirsti
e. argumentuotai išdėstyti, kodėl buvo parašytas būtent toks straipsnis ir koks jo tikslas.
2. Ar žurnalistas, kuris anot tyrimų, neturi savyje nė krislelio puikybės ir savimeilės, gali įsižeisti dėl neigiamo komentaro? O jeigu neigiamas komentaras užgauna savimeilę, tai gal ji visgi egzistuoja?
Valentinas balandžio 26th, 2009, 11:41 am
Muse, atsakysiu už save. Neįsižeisti dėl neigiamo komentaro yra didelė išmintis. Man ji irgi būna sunkiai pasiekiama.
Musė balandžio 26th, 2009, 11:52 am
Valentinai, sutinku su tavimi dėl žurnalistikos studijų 100 proc. Mano manymu, turėtų būti taip – reikia iš pradžių baigti pvz. ekonomikos balalaurą, tada žurnalistikos magistrą, o tuomet jau gali drąsiai rašyti ekonominėmis temomis.
Deja, pas mus yra padaryta viskas, kad tik profesionalai, baigę kitos pakraipos studijas, negalėtų įstoti į žurnalistikos magistrantūrą. Nes stojant turi turėti kaži kokios žurnalistinio darbo patirties, pateikti krūvą straipsnių ir t.t. O kaip tu gali pateikti straipsnių, jei dar nesi žurnalistas, o ekonomistas ar politologas?
Taip padaryta, nes jie puikiai supranta, jog jei įvairių sričių specialistai įstos į žurnalistiką, labai greitai tų tradicinių žurnalistų niekam nebereikės. Saugo savo kailius.
Šiaip juokinga, kad pvz. stojant į tą patį Komunikacijos fakultetą, į tarptautinės komunikacijos arba ryšių su visuomene (kas yra labai artima žurnalistikai) magistrantūrą, tereikia išlaikyti egzaminą, kurį sudaro 20 klausimų testukas su UŽDARAIS klausimais
Valentinas balandžio 26th, 2009, 12:17 pm
Tas pats ir su pedagogika. Danijoje žmogus pradžioje tampa specialistu, turi profesinę karjerą ir vėliau, jei nusprendžia tapti mokytoju, praeina kelių mėnesių kursus ir pradeda mokyti tai ką jis gerai išmano, pvz. matematiką, kalbą, biologiją ir t.t.
Musė balandžio 26th, 2009, 12:29 pm
Va va. Turiu draugę archeologę su daktaro laipsniu, dėsto VU istorikams ir archeologams. Bet negali dėstyti eilinėje mokykloje kokiems 8-okams istorijos, bo yra baigusi ne VPU, o kažkokį niekingą VU
Ligita balandžio 26th, 2009, 7:09 pm
Jetau, rašiau tokį komentarą, o jis kažkur prašapo
Na nieko, parašysiu iš naujo. Tai va…
Valentinai, laukiu nesulaukiu! Beje, klausimas apie žurnalistinę sąžinę man kilo, tačiau galvojau tiek jau to, nediskutuosiu pati viena su savimi. Nors būtum kitaip klausimą suformulavęs, tektų pasvarstyt x))
O kodėl tik Fredžio dėl šitokio šališko ir seksistinio teiginio apie neplaunamas kojines atsiprašyti? Kodėl ne visos vyrų giminės? Šiaip ar taip, atsiprašau, kad taip netikėtai ėmiau plūstis
Muse, į tavo klausimus atsakysiu trumpai remdamasi Gabrielio Garsijos Markeso mintimi: „Neeikvok laiko žmogui, kuris netrokšta praleisti jo su tavimi.” Pataria, tad neeikvosiu.
Tik dar šis tas: „Žurnalistas – fizinis asmuo, kuris profesionaliai renka, rengia ir teikia medžiagą viešosios informacijos rengėjui pagal sutartį su juo ir (ar) yra žurnalistų profesinės organizacijos narys.” – Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos komisija. Taigi…
Valentinas balandžio 26th, 2009, 8:41 pm
1. Optimizmą savyje reikia puoselėti ir bujoti. Reikia pripažinti, kad man tai sekasi sunkokai. Yra toks serialas Taranas (Cracker). Crackeris, tai psichologas dirbantis policijoje tardantis nusikaltėlius ir visokiais psichologinio maipuliavimo būdais bandantis išgauti teisybę. Pats jis pilnas ydų – rūkymas, alkoholis, lošimai. Vienoje serijoje jis diskutuoja su kunigu apie visų tų dalykų prasmę. Kunigas klausia: „turbūt tokį cinizmo lygį palaikyti yra labai sunku? Taranas atsako: „ne, labai lengva.“ Po kiek laiko taranas klausia: „turbūt tokį optimizmo ir pasišventimo lygį palaikyti yra labai sunku?“ Kunigas atsako: „Taip, labai.“ O įniršęs aš buvau ant vieno personažo viename bloge taip, kad nutraukiau ginčus paskelbdamas pareiškimą pilną patoso apie tai, kad jis braidžioja tarp šūdų blogio karalystėje. Po to ir tapau legendinis, anot Fredžio.
ir tai dar neaišku kaip jam baigsis 
2. O kodėl nepagalvojai, kad lažindamasis ieškau darbuotojų, kuriuos galėčiau samdyti? Gyvenime nesu linkęs į lažybas.
3. Yra profesijos, kuriose privalai būti geriausias. Pvz. jei esi lenktynininkas, tai esi niekam neįdomus jei neatvažiuoji pirmas. Lygiai taip pat su žurnalistais. Kiek pas mus yra išleidžiama žurnalistų? Turbūt keli tūkstančiai per visą Lietuvą. Kiek yra žinomų? Gal dešimt. Kiek yra tokių, kurie gali sau leisti turėti savo nuomonę? Vienas Račas
4. Niekada nesu pasijutęs Raču. Tie kurie taip galėjo pagalvoti gal neįsigilina į tai ką aš rašau. Aš dažniausiai prieštarauju Račui, bet nedarau to įžūliai ir nelendu ant ragų. Aš apskritai toleruoju visas nuomones išskyrus tuos atvejus, kai skleidžiama rusiška pasaulio tvarkos vizija. Todėl negailestingai užsipuolu Levą, Arūną ir kitus.
5. Klausimas yra aktualus, nes prieš kelias dienas gretimame name vagys atsidarė kaimynų duris ir šeimininkams miegant apiplėšinėjo. Kitus kaimynus išgelbėjo sulojęs šuo. Šiaip aš nedievinu daiktų ir nesuteikiu jiems antgamtinių savybių. Man nesuprantami žmonių susivienijimai garbinant kokį nors daiktą pvz. komiuterį Apple, iPod, Honda CRX, BMW ir t.t. Aš abejingas daiktų įsigijimui ir praradimui, todėl mano reakcija matant kaip koks nors tipas bando nukniaukti mano fotiką būtų lygiai tokia pati, jei tas pats tipas bandytų nukniaukti dulkių siurblį. Namiškių saugumas – vienintelis dalykas, kuris man rūpėtų.
6. Vienas mano kolega pasakė „nesusidaryk sau problemų, o visa kita bus gerai“. Taip ir einu per krizę. Stengiuosi dar geriau dirbti savo darbą ir mažiau svaigti nuo dalykų, kurių negaliu sau leisti.
7. Mama, pakylėk iki dangaus… (Linas Adomaitis) Vyksta motinos dienos reklaminė kampanija kažkur
8. Ir čia priėjo sausainis. Gurkšt. Ir jau šlapainis.
Musė balandžio 26th, 2009, 9:19 pm
Valentinai, dėl Nr.1, o tu ten rimtai buvai įniršęs? Man taip nepasirodė, aš lūžau skaitydama apie tuos patamsius ir blogio karalystę
Maniau, juokauji kaip visada.
Ne į temą – buvau šiandien pas tuos archeologus, Senuosiuose Trakuose, Vytauto Didžiojo gimtinėje iškasė XVII a. krosnį. Jėga.
Musė balandžio 26th, 2009, 9:24 pm
Atsiprašau, berods XIV a. Žmonės dirba, dirba, kasa, kasa, nugaras sulenkę, gali daugybę mėnesių prakasti ir nieko nerasti. O čia bac – vertinga krosnis. Smagu, kai pastangas apvainikuoja puikus rezultatas, labai džiaugiuosi.
Ligita balandžio 26th, 2009, 9:25 pm
„Tu braidžioji tarp šūdų blogio karalystėje” – va, Valentinai, mestelėjai man mintį kaip atsakyti į piktesnius komentarus
O gal čia jau tavo užpatentuota ir kitiems naudot nebegalima?
Žinai, dėl žurnalistų. Dauguma nori būti geriausi, bet net ir tie ne tokie žinomi ir šaunūs visvien reikalingi kaip tam tikros informacijos rinkėjai bei skleidėjai. Abejoju ar Lietuvai pilnai užtektų dešimties tų ypatingųjų.
Interviu sudomino tik nežinau kaip apsisaugot nuo Fredžio atakų
Įdėsiu į pagrindinę temą, tai garantuotai jis pradės putotis koks nuožmus ir niekam tikęs yra Artūras. Tada ateis Artūras ir mestels dar ką nors savu stilium. Žodžiu… Prisižadėjau interviu ištraukt iš komentarų skilties, jei patiks, bet dabar klaidžioju minčių brūzgynuos. Padėk
Fredis* balandžio 26th, 2009, 11:04 pm
Valentino atsakymai – visai neblogi (ypač apie daiktus, BMW/Honda/SAAB fan klubus), tik labai jau sureikšminama žurnalistų tarpusavio lenktyniavimo svarba, kažkodėl paminima tik viena pavardė, kuri mano maymu nėra svarbi Lietuvos žiniasklaidos gildijoje. Ne pestininkas, bet ir ne pulkininkas. Leitenantas. Pabrėžiamas išskirtinis bruožas, savybė – nuomonės turėjimas. Fredis daugeliu klausimų irgi turi nuomonę ir ji yra kai kam labai nepatogi, nemaloni, gal todėl jo ir privengia susitikti akis į akį viename tinklarašty ir argumentuotai be baimės padiskutuoti. Tik ginče gimsta tiesa. Monologai – neįdomūs, jie neverčia tobulėti, kol žmogus, laikantis save žinių skleidėju NR1, galų gale subliūkšta kaip musmirė saulės atokaitoje. Nesubliūkškime, bendraukime, dalinkimės idėjomis ir patyrimu.
Valentinai, kam iš sausainio padarei šlapainį ?
Ligita padarytų trapainį (agresyvi paskutiniu metu), nors ir gavo profės skleisti žinias diplomą.
Ligita balandžio 27th, 2009, 1:17 am
Aha, Ligita labai agresyvi ir mielai iš sausainio padarytų ne tik trapainį, bet ir „fredįnegyvaipribaigtainį”. O Fredis* tikriausiai griebtųsi suspaustainio ar apgnaibytainio darymo subtilybių
Valentinas balandžio 27th, 2009, 12:05 pm
Fredi, taip ir žinojau, kad tau užklius ta dalis apie Račą. Patikslinsiu, kad Račas balansuoja tarp žurnalisto ir apžvalgininko. Apžvalgininkų su savo nuomone mes turime. Račo dviprasmiška padėtis, mano nuomone, yra ta, kad Račas blogeris dažnai kritikuoja arba netiesiogiai smerkia Račo BNS vadovo klientus. Kol kas jam tai sekasi suderinti, bet kas bus kai BNS pradės praradinėti vis daugiau ir daugiau klientų? Ar BNS vadai Estijoje nepakeis nuomonės dėl žurnalistinės garbės kodekso? Bet kuriuo atveju, Artūrai, jei skaitote tai, linkiu, kad tokių problemų nesulauktumėte.
Valentinas balandžio 27th, 2009, 12:08 pm
Muse,
Dėl šūdų blogio karalystėje, taip aš nutraukiau tą beprasmį ginčą nes supratau, kad nieko blogiau negaliu padaryti žmogui, kurį puola GMO, joduota druska, o visos pasaulinės farmacinės kampanijos susivienijo prieš jį norėdamos priversti skiepytis ir taip užsidirbti. Sutikite, kad jei žmogų visi puola, tai kam dar papildomai pulti?
Fredis* balandžio 27th, 2009, 12:14 pm
Ligita, iš kur žinai, kad mėgstu įgnybti (pliaukštelėti) moteriškei į minkštus putlius sėdmenis ir pakramtyti ausies kraštelį ?
Ligita balandžio 27th, 2009, 1:59 pm
Fredi, ką tu čia sapnuoji?! Aš neminėjau jokių sėdmenų ir ausų kraštelių, atvėsk. Na, nebent tu pats kažką nepadoraus įžvelgei žodyje „apgnaibytainis”.
Valentinai, patarimo nesulaukiau… Negana to, tavęs klausiau, kaip galima apsisaugoti nuo Fredžio atakų, o pasirodo ir tu turi tokį polinkį! Tavo priešpaskutiniame komentare net penkis kartus paminėta Artūro pavardė!!! Baisu, esu sukrėsta :O
Musė balandžio 27th, 2009, 2:34 pm
Valentinai, bet tu rimtai susinervinai! Geras, stebini mane. Maniau, kad jau Valentino tai niekas negali išvesti iš pusiausvyros
Arba galima sunervinti vieną iš valentinų, bet juk kiti valentinai turėtų jį kažkaip neutralizuoti….
Pasirodo, jei kažkas įdeda išties daug pastangų, nuolatos persekioja, analizuoja kiekvieną sakinį, cituoja ir kabinėjasi, tai ilgainiui ir kantriausią žmogų gali pribaigti:) Kaip tada jaustis Artūrui?…
Aš pastebėjau, kad mane veikia tik kritika žmonių, kurie man svarbūs, autoritetingi ar bent mėgstami. Visi kiti gali karksėti kiek nori. Nepamenu, kad pas Račą būčiau kada iš tiesų susinervavusi ir apsiputojusi.
Vienintelį kartą čia visiškai iš pusiausvyros išvedė Fredis, bet juk tai žmogus su išskirtiniu talentu varyti visus iš proto:) Tačiau ir tai sunervino tik todėl, kad jo nuosprendis man, kad aš esu Račas buvo žiauriai netikėtas, nelogiškas, kvailas, neracionalus. Aš niekad nepykstu už konstruktyvią kritiką, į kurią gali atsakyti savo argumentais. Bet ką tu gali atsakyti į fantaziją?
Valentinas balandžio 27th, 2009, 3:05 pm
Pripažįstu, kad buvau trumpam praradęs pusiausvyrą. Bet labai trumpam
Be to pastebėjau, kad norint kariauti pilnaverčius karus su Arūnu, tam reikia skirti daug laiko, o dabar kaip tik pavasaris, darbų suaktyvėjimas ir nei jis nevertas to, nei Dalia Grybauskaitė man sumokės už tai:)
Ant Fredžio pykti negalima kad ir ką jis pasakytų. Nepamirškite, kad Fredis yra lygiai toks pat personažas kaip Musė, Medinis ar kiti. Tiesiog Fredis internete aktualizuoja Juokdario archetipą. Visuose mumyse galima atrasti kokio nors archetipo reprezentaciją.
Žiūrėk į Fredį kaip į daktarą Hauzą. Anas irgi visus veda iš proto, tačiau yra genialus ir giliai širdyje geras. Labai giliai.
Valentinas balandžio 27th, 2009, 3:18 pm
Ligita,
Tik dabar supratau, kad lauki iš manęs kažkokio patarimo. Patariu: Fredį reikia mylėti tokį koks jis yra. Apie tai parašiau aukščiau. Ta pačia proga patarimas ir Artūrui: negalvokite, kad jei ant jūsų kas nors užvažiuoja, tai būtina iš karto atsikirsti atitinkamai. Dažniausiai įžeidėjas įžeidžia save. Aš nesiūlau atsukti kitą žandą, bet siūlau demonstruoti vidinę stiprybę ir nenusileisti iki įžeidėjo lygio. (iš karto sutinku su tuo, kad jums dzin dėl mano patarimų ir nuomonės
Dėl Račo, aš visai jo nepuolu. Tiesiog manau, kad jis yra pakankamai ryški figūra Lietuvos žiniasklaidoje, kad būtų galima pradėti jį studijuoti, analizuoti ir t.t. Galima rinkti „račizmus” t.y. Račo posakius ir išsireiškimus (Nr. 1 būtų „Modestas Vaišnoras gerai čiulpia”). Yra ryškių antiračistų (Fredis) gal atsirastų ir stiprių proračistų?
Ligita balandžio 27th, 2009, 3:21 pm
Valentinai, viskas – nesulaukiau, tai paskelbiau interviu tik su trumpu prierašu Fredžiui
O kaip suprasti žodį proračistas?
Musė balandžio 27th, 2009, 3:55 pm
Aha, gera mintis dėl A. Račo studijavimo. Kaip dabar mokyklose analizuoja kokio A. Vienuolio kūrybą, taip Žurnalistikos fakultete gal kada studentai Artūro įrašus narstys po sakinį ir bandys ten įžvelgti gilesnę prasmę ir esmę
. Ir rašys disertacijas iš jo.
Račizmus galima rinkti ir archyvuoti taip pat, kaip hausizmus. O proračistę mes vieną turime – Ligitą. Gal ir gerai, jeigu yra opozicija, turi būti ir pozicija.
Dabar susimąsčiau, kad išties niekad nepagalvojau apie Fredžio ir Hauso panašumą. Šiek tiek abejoju dėl Fredžio genialumo, bet visa kita labai panašu;)
Fredis* balandžio 27th, 2009, 3:58 pm
baik tu, Muse, aš esu toks paprastas nevykėlis, tavo abejonės labai įžvalgios, nepažįstu jokio Hauo, šiek tiek Račą ir Ligitą, na, jau trečia diena pavasaris mūsų šalelėj, neriu į gamtą …
Musė balandžio 27th, 2009, 3:59 pm
Ai, dar pamiršau apie Artūrą
Man vienas iš geriausių račizmų yra jo pasisakymas apie savo kambario interjerą – kad galvūgalyje kabo R. Dagio portretas, kojūgalyje M. Vaišnoro, o ant spintelės altorėlis su Pakso relikvijomis ir t.t. Ten buvo tikrai geras įrašas, užskaitau:))
. balandžio 27th, 2009, 4:01 pm
Iliustracija
http://www.um.warszawa.pl/wydarzenia/wlf/foto/stasys3.jpg
Tai Stasio Eidrigevičiaus foto
Artūras Račas balandžio 27th, 2009, 10:29 pm
Muse, pirmiausia, ačiū už komplimentus:) Bet ne jie man labiausiai patiko.
O štai kas: „Aš niekad nepykstu už konstruktyvią kritiką, į kurią gali atsakyti savo argumentais. Bet ką tu gali atsakyti į fantaziją?”
Valentinai, ačiū už gerus žodžius. Bet aš nesutikčiau dėl balansavimo tarp žurnalisto ir apžvalgininko. Aš sakyčiau: „ir, ir”, nes tai yra suderinama. Pavyzdžiui, įrašai apie viešųjų pirkimų konkursus: ten yra ir žurnalistikos (faktų rinkimas) ir apžvalgininko (ar komentatoriaus). Pasakyčiau net taip – nepabuvęs žurnalistu, vargiai gali būti komentatoriumi, nes viena svarbiausių pastarojo savybių turėtų būti matyti kontekstą, sugebėti analizuoti turimą medžiagą ir susirasti papildomos, kurios reikia temai atskleisti.
Dėl mano dviprasmiškos padėties: ji nėra dvisprasmiška. Priešingai ji labai aiški ir tiesmuka. Pirmiausia – aš žurnalistas. BNS direktoriumi tapau dėl susiklosčiusių aplinkybių. Rašydamas bloge ar komentuodamas TV , ar net rašydamas BNS (tai pastaruoju metu būna l-a-a-a-abai retai) aš dirbu savo darbą. Kaip žurnalistas. Kartu – demonstruoju, kad galima turėti savo nuomonę, savo požiūrį, bet labai aiškiai atskirti šiuos dalykus nuo naujienų, tai yra, tiesioginio savo darbo. Kiek sugebu, stengiuosi, kad toks būtų ir visas BNS. Man atrodo, kad dėka ten dirbančių žmonių, taip ir yra.
Kartais dėl to kyla problemų ir jei estai nuspręs, kad tai kenkia BNS, nebus didelių problemų. Esu sakęs viešai: jei negalėsiu būti žurnalistu pagal savo įsivaizdavimą, geriau būsiu taksistu. Manau, būtų sunku, bet išgyvenčiau.
Ligita balandžio 28th, 2009, 12:08 pm
Artūras uždėjo besišypsantį veidelį!!! Smagumėlis
Dabar pagalvojau, kad jei Fredis* antiračistas, o aš priešinga jam, tai vadinasi drąsiai galiu skelbtis proračiste, bet šiek tiek tvardausi, nes esu įsidėmėjusi pačio Artūro mintį, kuri skamba daugmaž taip: „Ir vienas lauke karys”.