Nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus
Nejaugi ne? Vakarykštis sniegelio drėbtelėjimas tebuvo nesusipratimas šiandien ištaisytas įstabiausiu nutikimu – saule, saule, spinduliais. Ir nelijo netgi. Arba aš nemačiau. Iš tos laimės.
Kvepėjo klevo lapai, rinkau juos ir dėjausi, kad su savim namo parsineščiau. Kyšojo pro rankinės kraštą, šypsenas praeiviams kėlė. „Tai nerimtuolė…“ – galvojo. „Aha“ – pagalvojau atgal. Dar citriną nešiausi. Prieš tai moksleivius mokiau. Mąsčiau. Gvildenau. Svajojau truputį. Iš tikrųjų net ne truputį. Gabalais. Gabalais.
Kaip atpažinti kada Ligitai pavasaris? Kai ji užsinori krūvos geltonų drabužių.
Kada ruduo? Kai jai norisi megzti:))
Kažin kas man dabar…
Jūs lankotės mano asmeniniame tinklaraštyje, kuriame dalinuosi su Jumis savo mintimis, pastebėjimais. Čia taip pat vyksta turiningos diskusijos ir konkursai.
Labai lauksiu ir Jūsų minčių, nesivaržydami* komentuokit, siūlykit įvairias temas. Drauge galim atrast reikšmingų dalykų – nuo žemės grumstelio pločio ligi dangaus. Pradedam paieškas.
* yra papildomų sąlygų:)
Ligita
You visit my personal blog, where I share with you my thoughts and observations. It also hosts rich debates and competitions.
I will wait for your thoughts, feel free* to comment and to offer a variety of topics. Together we can discover important things – from the ground up to the sky. Let’s start the search.
* There are additional conditions:)
Ligita
romas spalio 15th, 2009, 9:45 pm
Yra įdomu, kad krūvos lapų ir jų puvimo kvapas nuteikia žmones poetiškai. Galvoju, kad mus viso to išmoko suaugusieji, kai dar būnam vaikai:) Pats darželyje rinkau klevo lapus, parnešęs dėjau tarp knygų lapų, klijavau ant piešimo popieriaus arba, apvedžiojęs pieštuku, dažiau kontūro vidų mokykline akvarele.
Valentinas spalio 15th, 2009, 11:06 pm
Tai ne krūvos lapų nuteikia poetiškai, o pagoniška gamtos rato apsisukimo pajauta (bruknius susierzinęs, jis mato tik kurmelį matantį lentas). Štai aš nueinu į mišką apsikabinu medį ir verkiu. Ko? Pats nežinau. Tai ir vadinama ryšiu su gamta.
Ligita, nuotrauka kaip suprantu tavo?
Maras spalio 15th, 2009, 11:20 pm
Kodėl, man patinka krentantys įvairių spalvų lapai. Tik čia nieko lietuviškai specifiško. Tai tiesiog estetiškai gražu.
romas spalio 15th, 2009, 11:55 pm
Kodėl to grožio neatvažiuoja pasižiūrėti iš kraštų, kurie visada žali, arba kur nėra medžių? Gal jie yra estetiškai neišprusę, o gal nežino?
Maras spalio 16th, 2009, 12:06 am
Ir būsimas vyskupas gi rašė: „dažnai lietuvis miške, ko verkia, nežino” [ne speciali parafrazė kartais?].
Irgi nematau nieko specifiškai lietuviško – vokiškajame romantizme pilna ryšio su žeme. „Kraujas ir žemė” – net terminas toks yra.
Vieni su dievais bendrauja apsikabinę medžius, kiti – valgydami brukcnes .
Maras spalio 16th, 2009, 12:07 am
romai, šalta . Bet nesakyk, yra kas važiuoja.
Ligita spalio 16th, 2009, 12:26 am
O aš šiandien iš parsineštų lapų bandžiau puokštę pasidaryti, bet nelabai pavyko ) Nieko, dar pasieksiu tikslą!
Valentinai, nuotrauka mano. Tik labai nebark.
Marai, nori ar nenori, bet skanu ne vien tik „brucknių” valgymas.
Maras spalio 16th, 2009, 12:31 am
O kas sakė, kad vien? Negi manai, kad Valentinas visą laiką stovi apsikabinęs medį ir žliumbia ?
romas spalio 16th, 2009, 12:46 am
Pagalvojau, nemokam mes tų spalvotų lapų parduoti. Japonai sugebėjo sureikšminti sakurų žydėjimą. Nors anokia čia sensacija – visur yra pavasaris su žydinčiais vaismedžiais. Galėtume apipinti legendomis ir padaryti patraukliu mūsų rudenį. Gal net gatvių šluoti nereiktų. Turistai lapus išsivežtų vietoj suvenyrų.
Maras spalio 16th, 2009, 1:40 am
Sakuros japonų kultūroje iš tiesų yra svarbios (o tai, kas svarbu, daug lengviau supopsinti ir išreklamuoti – tiesos procentas daro melą įtikinamesniu). O kas Lietuvoje lapai? Šiukšlės. Jais žavisi tie, kam nereikia jų grėbti .
. spalio 16th, 2009, 11:42 am
Ligitos nuotrauka sukėlė tokią asociaciją – rudaplaukė degančiais plaukais
http://siauliai.mok.lt/daukantas/darbai/renesansas/www/skulptura/botticelli-sandro-detail-the-birth-of-venus-2802058.jpg
Teisus Romas dėl sakurų sureikšminimo. Gal net reiktų pridurti kažkur skaitytą -”Kai šalyje pernelyg susižavima sakuromis, visiškai užmirštant savąsias vyšnias, mandarinai (valdžioje) neišvengiami”
Kaimynai turi festivalį „Warsaw Autumn”, mes – reklamos specialistų, tad tą idėją pirmyn
Man miške irgi norisi verkt apsikabinus medį – ką paskutiniųjų Europos pagonių ainiai padarė vos prieš 600 metų buvusiose protėvių šventosiose giriose.
Ligita spalio 16th, 2009, 1:57 pm
romai, gudriai sugalvojai. Išplėskim idėją kaip užsienio rinkai pristatyti lapus. Tikrai, pirmiausiai reikia sukurti legendą. Ar ne? Istoriškai pagrįskime svarbą. Po to nusakykime galimas lapų funkcijas, na, ir pabaigai – pasitelkime įspūdingus modelius reklamos kampanijai. Vo Daug investicijų nereikės, o užsieniečiai tiesiog grobstys mūsų „egzotiką”. Tiesa, neužmirškim, kad tuomet lauko darbuotojai turės mažiau darbo, gal net darbdaviai bus priversti mažinti etatus.
Taške, mat kaip. Cha, šią nuotrauką galima interpretuoti įvairiai =)
Marai, nemanau. Dalį laiko Valentinas dirba mano tinklaraščio reklamos agentu, taip pat laisvalaikiu šukuoja Aurelijų
bang spalio 16th, 2009, 6:08 pm
Sekiau diskusiją pas Račą. romas nepataisomas – net žavėjimasis gamtos kvapais jam atrodo išmoktas, o dar stebisi, kodėl to grožio neatvažiuoja pasižiūrėti iš kraštų. Juos ne taip išmokino
Ligita spalio 16th, 2009, 6:18 pm
Ne, jau nuo seno žinoma, kad yra įgimti ir įgyti dalykai.
romas spalio 16th, 2009, 6:19 pm
bang, yra kultūrinės regioninės grožio sampratos. Šiaip aš neturėjau omenyje, kad klevai yra negražu. Bet sutikit – tai yra tam tikras standartas jau. Man buvo gražu, kai visur dar buvo žalia, o vieno klevo, kuris irgi dar buvo žalias, visa šaka jau buvo raudonais lapais. Beje, mano kaimyno vynvyčiai irgi labai gražiai raudoni. Tik nemačiau delegacijos iš darželio rinkti vinvyčio lapų:)
bang spalio 16th, 2009, 6:30 pm
Na, mano sūnaus darželyje renka visokius lapus Bet juk klevai „standartu” tapo dėl savo išskirtinės formos ir spalvų įvairovės, o ne kažkieno nurodymu.
romas spalio 16th, 2009, 6:46 pm
Sutinku, kad nurodymo nėra. Bet rudenį yra daug kas gražu. Valentinas gal net yra prifotografavęs. Aš tiesiog prisiminiau, kaip mes grįždavom iš parko darželyje su klevo lapais. Savo estetinių įspūdžių aš kaip tai nepamenu. Man buvo graži mašina, kurią mama iš Leningrado atvežė:)
bang spalio 16th, 2009, 6:49 pm
Dalį grožio jausmo mes įgyjame gimdami, dalį mums suformuoja aplinka. Čia aišku, nesutiksi
romas spalio 16th, 2009, 7:02 pm
Kodėl nesutiksiu. Būti menininku reikia talento, o talentas yra prigimtinis.
Labai didelė dalis vyrų yra daltonikai. Aš nežinau, kaip jie vertina rudenį. Daltonizmas gali būti įvairaus laipsnio – nuo visiško spalvų neskyrimo iki nematymo atspalvių. Beveik panašiai yra ir su proporcijų jautimu, arba stereo matymu. Juk jei žmogus mato plokščiai, jam irgi yra mažiau gražu:)
bang spalio 16th, 2009, 7:13 pm
Neturėjau galvoje regėjimo defektų:) Asmenys išrenka tas pačias priešingos lyties asmenų, kuriuos jie laiko gražiais, nuotraukas. Be to, pasirinkimas nepriklauso nuo rasinių skirtumų. Išrinktąsias nuoraukas vienija veido pusių vienodumas (idealiai suvienodintas fotošopu), taigi – simetrija. Gali nesunkiai atspėti, kokias išvadas mokslininkai padarė:)
romas spalio 16th, 2009, 7:46 pm
Pirmykštis žmogus turėjo išsirinkti seksualinį partnerį. Proporcijos ir simetrija sako apie sveikatą. Čia yra ne labai estetinis suvokimas.
Meninis grožio supratimas gali skirtis. Graži gali būti stora susiraukšlėjusi boba be dantų ir su karpa ant nosies. Gražus gali būti jos makiažas, rūbai, apšvietimas ir fonas. Ji gali būti graži tik šiandien. Jei pasitaikys koks mianinykas, gali tą grožį atskleisti visiems:)
bang spalio 16th, 2009, 8:20 pm
Tai ir sakiau, kad tik dalis įgimta. Tas įgimtas partnerio proporcijų siekis gali įtakoti ir kitas preferencijas. Graži susiraukšlėjusi boba – čia jau išmoktamas grožio supratimas
Ligita spalio 16th, 2009, 11:17 pm
O jeigu veidas nėra idealiai ovalus (tarkim jis yra kvadrato formos, trikampis ar pailgas) tai liudija žmogaus liguistumą? Nesąmonė, štai ką aš jums pasakysiu! :///
bang spalio 16th, 2009, 11:29 pm
Simetriškas gali būti ir kvadrato formos ir trikampis ir pailgas
Ligita spalio 16th, 2009, 11:35 pm
Gerai, tai ką tada reiškia asimetriškas? Akys ant kaktos, ausys kaip dramblio?
Maras spalio 16th, 2009, 11:37 pm
Dramblio ausys – simetriškos, tik didelės. Negi nežinai, kas yra simetrija?
Ligita spalio 16th, 2009, 11:41 pm
Žinau, bet mane pykina nuo tokių pareiškimų: „Proporcijos ir simetrija sako apie sveikatą. Čia yra ne labai estetinis suvokimas.”
Maras spalio 16th, 2009, 11:50 pm
Nu bet ir mėgėja pykti, eina sau. Negi tokia neproporcinga ir asimetriška? Nors ne, čia ne apie pyktį, o apie pykinimą. Keista, negirdėjau, kad nuo nuomonės supykintų.
Beje, moterys šypsosi nesimtriškai – plačiau ta puse, kurią mato kūdikis, laikomas ant rankos (tik nežinau, kaip su kairiarankėmis). Taip kad ne viskas taip paprasta .
romas spalio 17th, 2009, 12:08 am
Ligita, absoliučiai visi žmonės yra asimetriški ir neidealiai proporcingi. Veido proporcijos ir forma tikrai sako apie sveikatą. Pvz. Dauno sindromą, tu atskirsi iš karto. Esu tikras, tu labai greitai pasakysi, ar veidas vyriškas. Tai bus informacija apie hormonų būklę. Asimetriškas žandikaulis reikš blogą sukandimą ir galimai ankstyvą dantų susidėvėjimą, kas pirmykščiam žmogui reiškė sveikatos praradimą ir mirtį.
Estetinis suvokimas turi savo priežastis. Žmogui labai patinka aukso pjūvio proporcija, kuri plačiai sutinkama gamtoje.
Ligita spalio 17th, 2009, 12:15 am
romas garantuotai plastikos chirurgas! Išaiškinau )
Marai, še tau kreivą (šoninę) šypsenėlę – http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/1/l_d409e69f861b4603bf41ffa30ad04da4.jpg Tai ne moteriškė, bet vis šis tas. Beje, nesistebėk – iš manęs daug ko galima išgirsti
romas spalio 17th, 2009, 12:22 am
Užsiimu smegenų plastika:)
Maras spalio 17th, 2009, 12:34 am
Na, aš ir kreiviau sugebu.
Ligita spalio 17th, 2009, 12:51 am
Aš irgi Juokingiausia, kai taip šypteli ir nejučiam žvilgteli į veidrodį – galima pradėt kvatotis. Tik neprisigalvok, kad kreiva šypsenėlė tai piktybinis reiškinys.
romai, rimtai? Darai aukso pjūvius? =)
Maras spalio 17th, 2009, 1:05 am
Kiek aš suprantu, tokia yra gėrybinė, bet tokia :/ nieko gero nežada.
Ligita spalio 17th, 2009, 1:11 am
Aha, šita – :/ nėra malonus požiūris į reikalą. Tikiuos tokios dažnai nenaudoji. Tiesa, reaguodama į romo lepterėjimą pati net trigubą panaudojau, dohh. Taip retai pasitaiko.
Maras spalio 17th, 2009, 1:17 am
Aš tokių kreivų išvis nenaudoju – geriau parašau žodžiu. Būna aiškiau. Man šypsenėlės yra teksto šildymas, rodantis emocijas, bet teigiamas. Neigiamas ir be jų galima puikiai išreikšti.
Ligita spalio 17th, 2009, 5:20 pm
Hm, tai reiškia, kad kalbėdamas apie šypsenėles nesi nusiteikęs teigiamai
romas spalio 17th, 2009, 5:22 pm
Ligita, neturiu aukso, kad pjaustyčiau. O svetimų smegenų plastika mes čia visi daugiau mažiau užsiimam:)
Ligita spalio 17th, 2009, 5:34 pm
O gal turi kokį gabaliuką? ) Aha, vieni kitus mokom ir tyrinėjam.
Maras spalio 17th, 2009, 5:36 pm
Ne, jei šypsenos nėra, tai nebūtinai reiškia, kad mano nusiteikimas blogas.
Ligita spalio 17th, 2009, 5:40 pm
Matyt, jei šypsenos nėra, reaguojama ramiai ir tvarkingai.
Maras spalio 17th, 2009, 5:50 pm
Nebūtinai, galiu tiesiog neuždėti .